Unique Selling Proposition
Žádný moderně fungující podnik by se v dnešní době neměl obejít bez takzvaného Unique Selling Proposition. Jde o pojem, který se používá hlavně v oblasti marketingu a ve volném překladu je možné jej vnímat jako jedinečný prodejní argument, a tedy to, co všechno může taková značka svým potenciálním klientům vlastně nabídnout.
Unique Selling Proposition je tedy možné vnímat jako spolehlivý nástroj prodeje. Cílová skupina zákazníků na něj dokáže dobře slyšet a vnímat, že vaše firma má něco, co konkurenti nemají.
Hlavním smyslem Unique Selling Proposition tedy je, aby se firmě podařilo představit takové vlastnosti zboží, které jsou alespoň z některého úhlu pohledu naprosto unikátní, výjimečné.
V praxi by tedy USP je odpovědí na následující otázku: Proč bych ze všech těch možností, které na trhu aktuálně jsou, bych si měl vybrat zrovna vás?
Problémem dnešní doby každopádně je, že celá řada firem takový jedinečný prodejní argument nemá. Je to ale jen a jen na škodu. Platí totiž, že pokud nemáte unikátní prodejní argument už před vstupem na samotný trh, je mnohdy daleko moudřejší s podnikáním vůbec nezačínat.