Home » Slovník obchodních pojmů » Vnitřní výnosové procento

Vnitřní výnosové procento

Vnitřní výnosové procento je klíčovým nástrojem v oblasti financí, který pomáhá investorům a manažerům při rozhodování o investicích.


Využití této analýzy sahá od zhodnocování potenciálu jednotlivých projektů až po hodnocení efektivity kapitálových výdajů. Tento koncept nabývá stále větší důležitosti v globalizovaném a konkurenčním obchodním prostředí, kde je každá investice podrobována důkladnému hodnocení.


Vnitřní výnosové procento je definováno jako míra, která vyjadřuje vnitřní rentabilitu investice nebo projektu. Jinými slovy, jedná se o diskontní sazbu, při které jsou současné hodnoty budoucích příjmů rovné současné hodnotě nákladů na investici. Z hlediska matematiky je to sazba, při které je čistá současná hodnota investice rovna nule.


Vnitřní výnosové procento poskytuje investorům a manažerům jasnou a srozumitelnou metriku pro porovnání různých investičních příležitostí. Bez ohledu na to, zda se jedná o investici do nového podnikání, akvizici společnosti nebo výrobního zařízení.


Další důležitý aspekt vnitřního výnosového procenta spočívá v jeho schopnosti zohlednit časovou hodnotu peněz. To znamená, že IRR bere v úvahu fakt, že peníze mají hodnotu v různých časech a že částka peněz dnes je hodnotnější než stejná částka peněz v budoucnosti.

Kontaktní formulář

Potřebujete poradit? Objednat pokladnu?

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat zpět.






    * Všechny položky označené hvězdičkou je nutné vyplňit pro správné odeslání kontaktního formuláře.