Obrat aktiv
Firmy v restauračním prostředí by měly sledovat různé ukazatele aktivity. Ty totiž hodnotí efektivitu firmy ve využívání svých aktiv. Mezi ty nejdůležitější se řadí i takzvaný obrat aktiv.
Jde o klíčový ukazatel, jenž slouží k popisu finančního zdraví společnosti a jeho úkolem je efektivní popis aktuální situace ve Vaší firmě.
Obrat aktiv udává, kolikrát se celková aktiva obrátí za jeden rok. Vypočítá se jako podíl tržeb a celkových aktiv společnosti s tím, že je vhodné při výpočtu použít průměr z aktiv na konci a na začátku roku.
Hlavní smysl obratu aktiv je měření schopnosti firmy generovat tržby z majetku, jako jsou pozemky nebo třeba budovy. Základním úkolem je tak měření efektivity, s jakou je podnik schopný využívat svá aktiva v byznysu.
Platí, že čím je hodnota vyšší, tím lépe má firma tendenci zdroje využívat. Jestliže je jeho hodnota nízká, má firma neúměrnou majetkovou vybavenost a neefektivně ji také využívá.